Coronavirus update

Laatste update: 13 januari 13:03u

Als professionele instelling voelen wij ons bij Mijn Dierenkliniek verantwoordelijk om de richtlijnen van de RIVM serieus te nemen en dan ook mee te helpen verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen, dan wel te beperken.

Daarom hebben wij besloten om verregaande maatregelen te nemen om de verspreiding van coronavirus zoveel mogelijk te beperken. Leest u hieronder onze maatregelen. Wij rekenen op uw begrip.

 

  • Wij blijven open Dierenartsen vallen onder de uitzondering van contactberoepen die open mogen blijven. U kunt dus gewoon bij ons terecht.
  • Alle veterinaire handelingen kunnen worden uitgevoerd Wij hebben onze protocollen zo ingericht dat er een zo veilig mogelijke situatie is voor u en onze medewerkers. Dit betekent dat wij alle diergeneeskundige behandelingen uitvoeren. Wij vragen u altijd om voldoende afstand te houden of indien noodzakelijk buiten te wachten.
  • Het dragen van een mondkapje is verplicht wanneer u onze kliniek betreedt. Heeft u geen mondkapje, dan kunt u er een van ons krijgen. Wilt geen mondkapje dragen, dan kunt u helaas niet bij ons terecht. De overheid heeft het dragen van mondkapjes in openbare gelegenheden bij wet verplicht sinds 1 december 2020. Wij hebben ons hieraan te houden.
  • Maatregelen dierenartsen Het kan zijn dat onze dierenarts er voor kiest om de probleemstelling met u in de wachtkamer door te nemen in plaats van in de spreekkamer. Op deze manier kan er voldoende afstand gehouden worden. Wanneer onze dierenarts u wel in de spreekkamer toelaat, verzoeken wij u de afstandsmaatregel van tenminste 1,5 meter strikt na te leven.
  • Plexiglazen schermen Voor uw en onze veiligheid hebben wij plexiglazen schermen bij de balie en in de spreekkamer geplaatst. Blijf hier achter staan en ga hier niet “langs” praten. Wij kunnen u prima verstaan als u achter het scherm staat.
  • Per consult kan slechts 1 klant naar binnen. Komt u desondanks met meerdere mensen naar de kliniek, dan vragen wij om buiten te wachten. Dit om zoveel mogelijk contact te mijden. Voor uw veiligheid en dat van onze medewerkers.
  • Houdt tenminste 1,5 meter afstand. Wij verzoeken u dringend om zich hier strikt aan te houden, om uzelf maar ook onze gewaardeerde medewerkers te beschermen. Wij nemen deze situatie heel serieus, wilt u dit alstublieft ook doen?
  • Betaling uitsluitend per pin. U kunt contactloos pinnen, ook met uw mobiele telefoon.
  • Afhalen van voeding en medicijnen uitsluitend op afspraak. Wanneer u iets nodig heeft, belt u dan alstublieft met onze kliniek. De assistente kan de voeding of medicijnen voor u klaarleggen en met u een ophaal-afspraak inplannen. Dit ook weer om drukte aan de balie te voorkomen.
  • Heeft u zelf klachten, dan mag u niet naar de kliniek komen. Blijf thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts, totdat u klachtenvrij bent. Dit is een algemeen advies van de RIVM.
  • Wij voeren triage uit bij het maken van afspraken conform de richtlijnen van de RIVM.
  • Er worden geen visites gereden. Hoe vervelend dit ook is, ook euthanasiën worden uitsluitend op de kliniek gedaan.
  • Om onze gewaardeerde medewerkers te beschermen rekenen wij er op dat u niet naar de kliniek komt wanneer u zelf last heeft van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.

Mocht u vragen hebben over het coronavirus en uw huisdier, leest u dan deze informatie rustig door: externe link.

Hoewel wij begrijpen dat dit mogelijk voor enige overlast kan zorgen, willen wij een beroep doen op uw begrip voor de huidige situatie. U blijft ook in deze tijd van harte welkom met uw huisdier.

Deel dit via:
Translate »